Ketika Cinta Bertasbih-Aku terpesona


Salam.Satu hari, seorang sahabat seangkatan, S, memberi cadangan agar menyertai Kem Penulisan Remaja anjuran DBP.Nak tergelak pun ada…hehe.Nak jadi penulis..Katanya saya sesuai jadi pengarang novel.

Ayoyo…hehe.Betul kah itu.Tapi….saya menolaknya dengan baik.Kerana…saya ini suka menulis tapi malas membaca novel.Novel Ayat-ayat cinta tidak kuhabiskan lagi membacanya.Mungkin pakai pdf ni malas nak membacanya…Memang saya ini sukar untuk membaca novel kecuali sebuah sahaja yang sempat saya habiskan ..itu pun semasa menginap di asrama maahad muhammadi lelaki.Satu sahaja! Terkejut bukan…huhu.Novel cinta…kawan semua baca..saya pun tumpang-tumpang baca la…saya pun dah melupainya.

Semalam, teman sebilik, sufi haraki, memutarkan lagu `ketika cinta bertasbih` membuatkan saya terpesona dek liriknya.Waduh..gi mana ni ya..tiada kata yang dapat ku unggapkan.Rangkap pertama memang sesuai untuk ku…

`Walau aku senyum bukan bererti aku selalu bahagia dalam hari….`

Bila ya dapat membaca nya..atau perlukah saja aku menontonnya..

Saya sangat berharap agar dapat menonton filem ini.Bila lah ye nak ke malaysia?…Mungkin ramai dah tahu mengenainya.Tapi saya akui..jenis yang lambat sikit dapat info bab-bab macam ini.Disini saya sertakan video nya.Mari sama-sama hayati…

0 thoughts on “Ketika Cinta Bertasbih-Aku terpesona”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *