Indahnya Raya Korban di Kelantan

Salam.Di kesempatan ini rasanya tidak terlewat lagi untuk saya ucapkan MOGA ANDA SEMUA TERUSKAN ROH PENGORBANAN DALAM PERJUANGAN ISLAM sempena hari raya korban ini.Kelantan sememangnya terkenal dengan raya korbannya yang meriah.Nak tau tak kenapa?

Datang la sini…hehe..Sebenarnya kelantan kebanyakan korban dibuat dirumah-rumah buka di masjid macam kat luar dari kelantan.Sepanjang umur saya menjangkau 23 ni rasanya tak pernah lagi jumpa orang korban lembu @ binatang seangkatan dengannya di masjid.Itulah salah satu sebab kenapa meriah.So masa ni lah semua adik beradik berkumpul.

Saya kira sebagai orang kebanyakan,kita seharusnya merebut peluang untuk lakukan korban sekurang-kurangnya sekali seumur hidup.Kereta kat rumah sanggup plak bayar rm 300 setiap bulan tapi nak korban SEKALI setahun pun susah.Kan dah terkena tu.Disini saya post la sikit gambar kenangan yang sempat diambil sepanjang raya baru ini.

0 thoughts on “Indahnya Raya Korban di Kelantan”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *